16 weken tot de kerst

Dit is de mooiste tijd van het jaar als je wil afvallen. Niet altijd de makkelijkste, want de dagen worden weer langzaam donker. Maar toch. Geen Paasdagen (met duizend soorten paaseitjes), Pinksteren met gourmetten, een gezellige koningsdag met tompouce en patat of een Meivakantie die twee weken duurt waarbij je het eerste wijntje al neemt in de voorjaarszon. Dát is er allemaal niet. Natuurlijk zijn daar wel de kruidnoten en chocolade letters die je nu al om de oren vliegen, maar dat kan ik wel uitstellen tot pakjesavond. Dan mag ik nemen wat ik wil, deal?

Het is nog 16 weken tot de kerst. Vorig jaar heb ik een hele leuke tijgerbroek gekocht van Maison Scotch maar die was eigenlijk te klein. Ik moest mezelf er echt in persen. Je kent die broeken wel:“die paar kilo val ik nog wel af en dan past hij…” NIET DUS!

Maar hoe ga je nu te werk? Hier volgen een aantal tips.

Ga op de weegschaal staan. Wees niet bang voor de weegschaal. Het is echt maar een nummer. Je startgewicht naar een gezonder leven. Stel een reëel doel. 8-10 kilo minder zou toch fantastisch zijn! {Natuurlijk kan je ook meer afvallen, maar ik hou niet van crashdiëten. Stapje voor stapje}

Drink genoeg water. Zeker 1,5 tot 2 liter per dag. Zet de flessen klaar en neem ze overal mee naar toe. In het begin plas je zooo veel maar dat wordt op den duur minder. Je zit sneller vol, het is bovendien goed voor je huid en de kilo’s gaan er sneller af. Ik zeg: Winst! Winst! Winst!

Gewoon koken, Hollandse pot. Gewoon normaal. Bloemkool of sperziebonen met een kleine hoeveelheid aardappels en een stukje kipfilet. Beetje jus erbij. Geen fratsen of drie keer rechtsomgedraaide sojabonen. Gewoon Normaal. De Stamppottijd komt er ook aan. Je wordt echt niet dik van een normale portie hutspot {op een boterhambordje}. Je wordt dik van een groot bord hutspot, veel jus en die halve worst. 😊

Hier een lekker recept! Ga gewoon aan de slag en voel je goed.

Wil je nog meer tips of eerlijk advies neem dan contact met me op en we gaan samen aan de slag!